Friday, February 20, 2015

friday recs is back, baby

имам чувството, че от години не съм писала блог пост за предложения енд стъф, така че ето ме тук с нов пост, в който ще ви наспамя с музика, книги и сериали. (всъщност пиша този пост, защото напоследък чета много бавно и все още не съм свършила "нощният цирк", така че не мога да напиша ревю)
книги
започвам с книги, тъй като са най-малко.
1) "балади и разпади" на георги господинов

поезия съм чела само по интернет преди, но се влюбих в поемите в тази книга и в стила на писане на георги господинов и нямам търпение да прочета и "физика на тъгата". 

2) "нощният цирк" на ерин моргънстърн

все още имам около 150 страници до края на книгата, но знам, че ще стане една от любимите ми. действието се развива мнооого бавно понякога и има адски много time jumps, но авторката реваншира всичко това с прекрасния си стил на писане и интересните герои и самият цирк.

3) "лабиринтът: невъзможното бягство" на джеймс дашнър 
не е нищо велико и невиждано, но е увлекателна и интересна. а и има забавни и саркастични герои and i'm a sucker for sarcastic characters. 

4) "крадецът на книги" на маркъс зюсак
маркъс зюсак знае как да борави с думи и как да се изкаже, че да те заболи или да имаш чувството, че някое божество ти е докоснало мозъка. създава убийствено силни и интересни персонажи и пише прекрасно и да, обожавам го. 

5) "18% сиво" на захари карабашлиев 

обожавам я тази книга и факта, че е българска. захари карабашлиев е създал една наистина много хубава книга, която бих спасила, ако избухне пожар у нас и мога да спася само една. *това беше лъжа, но както и да е* книгата те удря направо в чувствата *въздържа се да каже емоциите* през цялото време. 
окей, това бяха книгите. нека преминем към сериали/филми. 
сериали/филми
от последния път, когато писах такъв пост изгледах доста сериали и филми, така че let's dive in. 
1) the office
в сериала сe разказва за обикновения живот на няколко човека, които работят в един скучен офис и ежедневието им е едно и също всеки ден. заедно с тях преминаваме през техните раздели, загуби и емоции и е толкова трудно да не се привържеш към всеки един герой, защото са човешки същества. и всички са толкова добре представени и искаш да си част от техния живот, макар че няма нищо специално. 
привързах се адски много към героите и сериала и го изгледах за по-малко от месец и доста плаках, когато гледах последния епизод, защото не исках да свърша, защото всичко дотогава беше просто a roller coaster of emotions. 

2) in the flesh
същата ситуация като при the office. привързах се към сериала и героите твърде много, но гадното при този беше, че го изгледах за около 3 дни и не се знае дали ще има трети сезон, така че възможно е да оставим с cliffhanger-a в края на втори сезон. ако не искате да изпитате болка и огромна любов към героите, по-добре не гледайте in the flesh. но има много хубав soundtrack.

3) parks and recreation
от създателите на the office е, но не е чак толкова емоционален като него и parks and rec съдържа повече комедия, макар че и в the office има, колкото си искаш. просто чувството и атмосферата при този сериал са по-различни, но си го обичам също толкова много. 

4) hannibal
преди повече от година (или две??) бях гледала първи сезон на ханибал, но не бях продължила с втори и наскоро си изгледах и първи и втори сезон и емоциите ме удариха в лицето с цяла сила, защото обичам всички герои твърде много. сериала е доста тъмен и има много отвращаващи сцени и точно това ме караше да го мразя и обичам едновременно. ханибал е сериал, който всички трябва да гледат, защото аз така казвам. 
*the funny thing is that you can't help but love and trust hanni* *i'm fucked up, i know*

5) death comes to pemberley
сериалът е само 3 епизода, които са по 1 час и се разказва за събитията след "гордост и предразсъдъци" на джейн остин. не съм чела книгата, но сериалът ми хареса доста. знам, че не е по книгата, но все пак беше прекрасен и много го харесвам. 

6) marvel's agents of s.h.i.e.l.d.
ако ме познавате добре, знаете, че обожавам марвел и особено този сериал. първи сезон бях изгледала преди много време, но все отлагах втори и този януари вече го изгледах и не знам какво да кажа. просто нямам търпение да дойде март, че да излезе другата половина на втори, защото имам твърде много въпроси, които се нуждаят от отговори. 

7) shameless, който for some reason не съм споменавала преди (може и да съм, не помня)
в shameless има твърде много болка и понякога даже не искам да говоря за него, защото ме боли само от мисълта за всичките герои, които си преебават живота отново и отново. все още не съм готова да изгледам епизодите от 5 сезон, така че без спойлери. 

8) penny dreadful 
обичам сериали, които са тъмни и те карат да се замисляш дали можеш да вярваш дори на само един от героите, защото всички са луди по свой собствен начин. 

9) hemlock grove
оооообожавам първи сезон на hemlock grove и отказвам да изгледам втори сезон, защото не ми харесва. няма какво да напиша, защото ако го направя, ще е същото като при penny dreadful.

10) love, rosie
по принцип не харесвам сладникави романтични филми, но love, rosie е изключение, защото е твърде прекрасен за да не го обичам с цялото си сърце. а и lily collins и sam claflin играят главните герои, а аз обожавам и двамата. 

11) big hero 6
винаги съм обичала анимации, така че не е изненада, че се влюбих в big hero 6. и че плаках доста през целия филм. дори и ако не харесвате анимации, моля моля моля моля гледайте big hero 6.

12) the lego movie
като говорим за анимации, които обичам... не съм плакала на the lego movie, но постоянно се смях, което е 100% гаранция, че ще заобичам някой филм. *освен ако смехът ми е просто отчаян, защото някаква простотия се развива пред мен*
нека преминем към музика, защото ми се спи. така става като се събуждаш час преди алармата сутрин. 
музика
















окей, това е за днес. ако не спра, ще заспя върху лаптопа, така че довиждане. 

No comments:

Post a Comment